Poczta Polska poszerza flotę elektryków

Wybranych 20 listonoszy Poczty Polskiej od połowy listopada br. będzie doręczać paczki korzystając z elektrycznych Nissanów e-NV20. W usłudze wynajmu długoterminowego na 36 miesięcy 20 sztuk tych aut dostarczy firma Arval Service Lease Polska.

Nissan e-NV200 jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 80 kW i baterię trakcyjną o pojemności 40 kWh. Pozwala to to uzyskanie prędkości maksymalnej 123 km/h i zasięg w jeździe miejskiej ponad 300 km.

Auta te mogą być ładowane prądem przemiennym (ładowanie AC, także z gniazdka 230V) lub prądem stałym („szybkie" ładowanie DC). Mają one 4,2 m3 przestrzeni ładunkowej i mogą zabierać bagaż do 742 kg.

Wynajęte Nissany mają m.in. system hamowania odzyskiwania energii kinetycznej i zamiany w energię elektryczną (rekuperacji) oraz wspomagania parkowania (kamera cofania z zintegrowanym lusterkiem bocznym kierowcy).

Przestrzeń ładunkowa na podłodze zostanie wyłożona wykładziną antypoślizgową.

W najbliższych dniach trafią one do: Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia.

– Zdecydowaliśmy się na wynajem elektryków zarówno z powodu oszczędności, ale też z troski o jakość powietrza, ograniczenie emisji CO2 i dążenie do zapewnienia pracownikom bardziej komfortowych warunków pracy – mówi Paweł Przychodzeń, wiceprezes Poczty Polskiej ds. logistyki. - To pierwsza tego typu nasza inwestycja, ale zapewne nie ostatnia.

Czytaj więcej:

Erbud takes a bit of Soleil

Skanska paving fights smog in Gdańsk

Romanian govt to look into takeover of Banca Romaneasca by EximBank

Jak dodaje wiceprezes, wynajem aut elektrycznych przez tę państwową spółkę wpisuje się w rządowy „Plan rozwoju elektromobilności w Polsce", będący częścią „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju". To zarazem szansa na unowocześnienia floty Poczty Polska.

Patrz też: Poczta Polska, Grupa Enea i KZŁ sprzymierzają się w rozwoju elektromobilności

Ta państwowa spółka jest największym operatorem logistycznym w kraju. Jej pracownicy mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności od 0,5 do 24 ton, prawie do trzeci pojazd nie jest przekroczył 4 lat. Z ich użyciem ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka milionów przesyłek.

Niedawno pocztowcy testowali ciągniki siodłowe zasilane gazem skroplonym LNG.