Japoński koncern będzie produkował pojazdy elektryczne na bazie jednej platformy

Japoński koncern motoryzacyjny Toyota zbudował modułową platformę e-TNGA, na której bazować będą samochody elektryczne marki - podał serwis Automotive News.

Rozwiązanie ma pozwolić na zmniejszenie kosztów tworzenia pojazdu i większą wydajność produkcji.

Koncepcja platformy e-TNGA (Toyota New Global Architecture) zakłada podział samochodu na części (przód, środek, tył, bateria i silnik) i produkowanie ich jako odrębnych modułów. Jak wyjaśnił inżynier projektu Koji Toyoshima w wywiadzie udzielonym dla Automobile News, "akumulator, silnik i podwozie można łączyć, tworząc różne typy pojazdów".

E-TNGA pozwoli na produkcję samochodów ze wszystkimi typami napędów (na przód, tył i wszystkie koła), a możliwość jej skalowania umożliwi budowanie na jej bazie zarówno modeli miejskich jak i dużych SUV-ów. Zgodnie z oczekiwaniami zasięg mniejszych modeli po pełnym naładowaniu baterii powinien wynosić 186 mil (300 km), natomiast większych od 310 do 372 mil (500-600 km).

Czytaj więcej:

Zaawansowane rozmowy USA z Chinami wpływają na ceny miedzi

Erbud takes a bit of Soleil

Politycy chcą, by PKP PLK przedstawiły nowe warianty północnej obwodnicy miasta

Jak zapowiedział Toyoshima, zakres pojemności baterii stosowanych w modelach bazujących na nowej platformie będzie wynosić od 50 do 100 kilowatogodzin. Zostaną one dopasowane do jednego z dwóch typów silników (mały lub średni) o mocy wyjściowej od 80 do 150 kilowatów.

Początkowo pojazdy elektryczne Toyoty będą działać w oparciu o baterie litowo-jonowe. Producent liczy jednak na przełom w obszarze baterii półprzewodnikowych, które mają być lżejsze, mocniejsze i bardziej bezpieczne, a także mają zapewnić większy zasięg pojazdu. Jak zauważył serwis, latem 2020 r. japoński koncern zamierza zaprezentować postęp prac nad bateriami półprzewodnikowymi.