Nowe inwestycje na magistrali kolejowej Katowice-Kraków

Dobiega końca przebudowa drugiego peronu na stacji Jaworzno Szczakowa. Dzięki modernizacji torów na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia, skrócą się podróże z Katowic do Krakowa. Wiadukty drogowe podniosą bezpieczeństwo w ruchu. Inwestycja warta jest prawie 300 mln złotych.

Na stacji Jaworzno Szczakowa podróżni korzystają z nowego peronu nr 3. Kończy się przebudowa peronu nr 2, który również został podwyższony, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Wybudowane zostały nowa wiata, nowe oświetlenie, ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie i nagłośnienie zapewnią podróżnym komfortową obsługę.

W nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostało wyposażone lokalne centrum sterowania(LCS) w rozbudowanej nastawni na stacji Jaworzno Szczakowa. Komputerowe urządzenia już zapewniają bezpieczne sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia. Na tym odcinku wymieniono już 46 km toru, 25 km sieci trakcyjnej, 33 rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Prace swoim zakresem objęły także obiekty inżynieryjne. Obecnie wykonawca przebudowuje drugi tor na linii wraz całą infrastrukturą (jak sieć trakcyjna czy obiekty inżynieryjne).

Dzięki zastępowaniu wiaduktami przejazdów kolejowo-drogowych zwiększa się poziom bezpieczeństwa w ruchu. Wiadukt drogowy w Jaworznie, w dzielnicy Pieczyska zastąpił przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Ks. Mroczka i Sobieskiego. Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktu drogowego w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej oraz w Balinie.

Czytaj więcej:

Warsaw among Europe’s tallest capitals

Zagłębie polskich milionerów. W czym tkwi fenomen Nowego Sącza?

Dzięki modernizacji linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia zwiększy się przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice - Kraków. Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale 2019 roku. Wartość modernizacji to 296 mln zł netto. Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 roku. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice - Kraków to ok. 2 mld zł netto.

O inwestycjach kolejowych dyskutować będziemy od 13 do 15 maja w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego pod patronatem WNP.PL, na który serdecznie zapraszamy.